Pagina's

02 maart, 2008

Zieltjes winnen





Dit drukwerkje vond ik gisteren in de brievenbus. Ik had er al een propje van gemaakt voordat ik er erg in had. In de bijna dertig jaar dat ik in dit dorp met drie verschillende religieuze genootschappen woon heb ik nog nooit zoiets in de bus gehad. Ook hier wordt het kerkbezoek blijkbaar minder. Maar welk genootschap stopt dit huis aan huis in de bus? De gereformeerde Gemeente, de Hervormde Gemeente of de Hersteld Hervormde Gemeente? Een afzender staat er niet op, dus ik vermoed dat het een gezamenlijke actie is. Als dit een oproep geweest zou zijn om naar de moskee te komen was het niet stil voorbij gegaan.
Mijn plaats blijft leeg, bij welk Religieus Genootschap dan ook.


>:<

8 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je prop ziet een beetje kunstmatig uit (Photoshop?)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee Flip, een echte ontrafelde prop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderlijk plechtig gedicht-bericht, met al dat Oud-Nederlands! Lijkt inderdaad op iets van een algemene oproep, of is het misschien een laatste wanhopig zieltje, een roepende in de woestijn?
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je bent me er eentje, niet naar de kerk maar wel het woord versprijden, heb trouwens al een tijd niet zoveel reacties gezien is de kerk dan toch hot?
    jan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een taalgebruik dat eerder afschrikt dan uitnodigt.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mysterieus.... Geen idee welk kerkgenootschap zich op deze manier zou richten tot Den Ongeloovigen.. Alleen al dat negatieverige, dat dreigende zou me tegenhouden. Ze leven echt in een andere wereld, dat ze denken hiermee nog mensen te kunnen aanspreken. Mensen die zich hierdoor aangesproken voelen, zitten vast wel in de kerk!

    BeantwoordenVerwijderen