Pagina's

20 maart, 2008

HUISVLIJT....of toch





...ons ben zunig.

Ik schrijf deze stukjes wel, maar het onderwerp is niet altijd mijn keuze. Ik vind echt niet alles de moeite waard om over te schrijven en zeker niet alle 'tussendoortjes' die uit mijn handen komen.
Maar vandaag ben ik gezwicht voor de lichte druk die op mij uitgeoefend werd om het knutselwerkje waar ik gisteren aan begon als onderwerp te nemen.
Al 17 jaar gebruik ik in het atelier een 'grofvuil stofzuiger' met een slang doorsnede van 6cm. Het mondstuk is al jaren versleten en gebroken, met tape en secondelijm heb ik de zuigmond herhaaldelijk kunnen repareren. Een nieuw mondstuk heb ik nergens kunnen vinden, ook niet op de site van de fabrikant. En om nou een hele nieuwe zuiger aan te schaffen gaat mij echt te ver. Zelf iets 'fabrieken' was de enige optie die overbleef.
Het is gelukt en het werkt!
Het zuigen gaat weer als vanouds. Ik beloof mijzelf een nieuwe te kopen als dit stukje huisvlijt het begeeft.



(!?)



1 opmerking: