Pagina's

14 maart, 2008

B L A A S S T E E N
en
Twin Towers
?






Afgelopen maandag moest ik ter controle weer een cystoscopie ondergaan. Dat zou in Waalwijk gebeuren, maar daar kreeg ik na drie kwartier wachten te horen dat het instrument helaas kapot was. Die middag kon ik bij dezelfde uroloog, maar dan in Tilburg terecht om het opnieuw te proberen. De blaas zag er ogenschijnlijk goed uit, de aanhechting van de urether zelfs prachtig. Maar we zagen ook iets wat er niet hoorde. "Verdomme een steen, hoe komt die daar nou?" zei de arts. Wat IK zag was een gelige vezelstructuur, beslist geen harde steen. Maar wie ben ik?
Komende maandag sta ik in Tilburg op de rol om de steen te laten verwijderen, daarvoor moet ik mij zondagmiddag melden.
Gisteravond bij het plassen voelde ik iets met de urine 'meekomen', gelukkig verdween het niet in duistere diepten maar kon ik het oppakken. Het is geen harde steen, maar een sponsvormige vezelstructuur, zoiets als ik zag op de monitor.
Vannacht heb ik niet zo goed geslapen, ik wil niet voor niets onder het mes, hoe los ik dit op? Als eerste vanmorgen Waalwijk gebeld, geen urologen aanwezig en die komen ook niet. Doorverbonden met Tilburg, hetzelfde verhaal. Krijg een nummer van een ander ziekenhuis in Tilburg. "Meneer, u heeft ontzettende pech, het is vandaag UROLOGENDAG en ze zitten allemaal in Scheveningen!!!!!". En pijn heeft u niet dus is het ook geen spoedgeval.
Haar advies was wat ik zelf ook al bedacht had, ik ga me zondag melden, neem het 'steentje/sponsje' mee en dring aan op het maken van een foto (een echte steen is op een foto zichtbaar). Als er geen steen zichtbaar is is opereren niet nodig, maar dat moet de deskundige beslissen die ik hoop te zien voordat ik naar de OK ga!

Gelukkig was het vandaag bijna een lentedag, binnen en buiten. Het broertje van de China Tower is bijna klaar, net iets anders maar ook net iets beter volgens mij, het grote dak is platter, de verhoudingen zijn beter. Twin towers zijn het niet, daarvoor is het verschil te groot.





<:>

.

7 opmerkingen:

  1. Wat spannend! Is het niet zo dat het in dit soort gevallen niet uitzonderlijk is dat de steen 'gewoon uitgeplast' wordt? Zou wel mooi zijn! Ik duim voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg! ik hoop dat ze flexibel genoeg zijn om nog een foto te maken, en je niet voor niets onder het mes zou gaan....! (Vergeef me die laatste gedachte, ze maken zulke gekke fouten ;-})
    De Towers zijn prachtig geworden... Ze hebben zelfs gezichtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tweede toren is echt nòg mooier dan de eerste, mede vanwege de lichte ronding van het onderste deel en zijn hoed, die geslaagder (platter) is. Natuurlijk heb ik meteen gevraagd of ik die alsjeblieft mag hebben i.p.v. de eerste, maar B.P. zegt nog geen ja of nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet geweten dat het twee torens zouden worden. Ze zijn allebei mooi.
    Is een blaassteen iets anders dan een niersteen ??
    BP.: véél geluk morgen !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Th.
    Alles wat ik maak is in principe om te verkopen, soms steekt mijn ega daar een stokje voor, dan moet ik een tweede maken.

    Ik heb dankzij Google begrepen dat 'stenen' de naam krijgen van de plek waar ze gevonden worden. Een blaassteen is dus niet anders dan een niersteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een steen is een steen is een steen...
    L.

    BeantwoordenVerwijderen