Pagina's

14 mei, 2007

P R I L L E V E N

(in de kiem gesmoord)




Ik denk dat wij rond ons huis wel meer dan twintig nesten hebben. Van eend tot winterkoning. In de Hedera langs muur of stam, in struiken en bomen en natuurlijk ook in mijn nestkastjes. In één van die te koop staande nestkastjes is een pimpelmees aan het broeden geslagen, met resultaat. Elke keer als ik er langs loop hoor ik ze krijsen, totdat moe met een snavel vol voedsel ze tot bedaren weet te brengen.
Vandaag lag op 3 meter van het kastje dit dode jong, het lijf nog helemaal kaal maar de vleugels al behoorlijk ontwikkeld. Ik denk dat het uit het kastje komt, door pa of moe verwijderd. Maar die glibberige uitstulping doet erger vermoeden.



+


2 opmerkingen:

  1. Ook al weet je dat niet ieder uit het ei gekropen vogeltje het haalt, het blijft een naar gezicht.
    Zoek maar gauw een plekje in de grond.
    th/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uitstulping.. jeetje.. eten die vogeltjes elkaar op..? Het is vast de natuur..

    BeantwoordenVerwijderen