Pagina's

04 mei, 2007



OPIUM & K S







Ons 'Huuske' staat al bijna een week werkloos op het erf. Tijd om er wat mee te ondernemen. Twee tentoonstellingen in Rotterdam wilden we graag zien. Opium in de Kunsthal en Kurt Schwitters in Boymans.
In Amsterdam wilden wij vrienden bezoeken, een prima gelegenheid om ons nieuwe kampeerbed uit te proberen.
Opium is een tentoonstelling/boek gemaakt door een bevriende klant van L. Op de dag van de opening gingen wij onze Bimobil halen, anders waren wij daar zeker heen gegaan. Het is een prachtige tentoonstelling over de geschiedenis en
het gebruik van Opium. Foto's, tekeningen en prenten van gebruikers in Opiumkitten. Tientallen opiumpijpen en pijpenkoppen van diverse materialen. En niet te vergeten de prachtig gemaakte naalden, pijpenreinigers, lepels, mesjes en reiskabinetjes uit vervlogen jaren. Een kleine maar fijne tentoonstelling.





KS en de avant garde

Is van geheel andere orde, maar dat wist u al. Het is een overzichtstentoonstelling waar tijdgenoten van Kurt Schwitters bijgesleept zijn. Het genereert publiek maar voor mij hoeft het niet. Eerlijk gezegd geniet ik meer van de paar Merzbilder te zien in Hombroich dan dit spektakel. Het is mooi gedaan, te mooi.
Maar wel een 'must' die je niet mag missen.



*





1 opmerking:

  1. KS herken ik van een kilometer - deze tentoonstelling was mooi geweest voor mijn stiefvader (die de laatste jaren van zijn leven niet meer naar tentoonstellingen kon gaan door MS) ..maar dankzij hem herken ik de Merzbilder wèl meteen!

    BeantwoordenVerwijderen