Pagina's

25 mei, 2007

Once Upon a Time.......







Van een goede vriend kreeg ik één jaar of meer geleden een 'werktekening' om een handig holster voor de snoeischaar te maken. Er zat ook een beschrijving bij over te gebruiken materialen en bevestigingen. Zijn plan omvatte de berging van drie stukken gereedschap, een stekschepje, een snoeischaar en snoeimes. Als materiaal gebruikte hij een oude leren schooltas. (Waar kom je die nog tegen?)
Wij vonden een holster voor de snoeischaar voldoende, ik maakte er twee van een leren lassers voorschoot,(waar kom.....) die al jaren bij mij aan een spijker hing. Meer dan dertig jaar geleden kocht ik op het Waterlooplein een doosje aluminium klinknagels, die kwamen nu goed van pas.





*



1 opmerking:

  1. Ja, ook bij ons ligt nog een oude schooltas en ook een rol (heel onbuigzaam) leer dat in de oorlog gebruikt werd om zelf de schoenen te lappen en je snapt het wel: dat mag ik allemaal niet weggooien !
    En, J. heeft voor mij ook eens een holster gemaakt mét klinknageltjes.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen