Pagina's

22 mei, 2007

M A S S A G R A F

*





Ook in een nestkastje gaat het niet altijd goed. Dit nest zat in een driehoekkastje op ooghoogte op de ZUIDgevel van mijn werkplaats, maar onder de dakrand dus lang in de schaduw. De beste plaats voor een nestkastje is volgens de deskundigen op het OOSTEN. Tot gisteren vloog moe af en aan met voedsel en piepten de jongen. Een kleine week geleden zag ik de eerste vliegen rond het kastje. dat betekent altijd dat er een dood jong in zit. Vandaag heb ik moe niet meer gezien of de jongen gehoord. Aan het eind van de dag maakte ik het kastje open en zag een massagraf. Een paar weken lang zijn er jongen gevoerd die leefden op de kadavers van hun broertjes en zusjes. Of hebben ze op het laatst allemaal de geest gegeven?





*

4 opmerkingen:

  1. Getver. Het valt me eigenlijk een beetje tegen van de natuur. Ik dacht dat de ouders instinctief zouden weten dat ze eerst de kadavertjes moesten opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het nest vanmorgen op de compost gegooid, er zaten VIJF kadavertjes in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar moet je als mezenmoeder toch een trauma aan overhouden.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen