Pagina's

09 mei, 2007

M A R I O N
1944-1995






Mijn kartonnen 'harmonica map' uit de jaren 70 van de vorige eeuw, waarin ik al mijn belangrijke papieren bewaar was echt aan vervanging toe. Office Centre had niet wat ik zocht, maar de HEMA wel. Ik kocht daar vandaag twee moderne transparante 12 vaks documenten mappen.
Bij het overhevelen en sorteren van de paperassen kwam ik in een zorgvuldig gevouwen bruin papiertje een blonde haarlok en melktandjes tegen van Marion, ooit door haar moeder verzameld en na haar overlijden door ons gevonden. Ik had het eerder gezien maar was het totaal vergeten. Naast het bruine pakje lag een minuscuul blauw envelopje, voor MAMA, met daarin een uitgeknipt hartje waarop de tekst: dit is een zoen! Moeder en dochter zijn er niet meer, maar deze kleine herinneringen gaan weer terug in de map.

Voor later.


*

PS

Ik maakte de foto op de omslag van het blad KM (kunstenaarsmaterialen) .

3 opmerkingen:

  1. Och, wat ontroerend....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar word je even stil van.
    th

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, lief he? Dat is echt iets des moeders (der Mutter?). Het deed me zo denken aan het lokje bijna witblonde haar dat ik van mijn dochter in een klein doosje deed toen ze nog klein was. En aan die piepkleine eerste melktandjes die ik zorgvuldig bewaarde, waarvan eentje een dubbele; dat vond ik zo bijzonder.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen