Pagina's

28 juni, 2006

MONSTER

Eens in de week maai ik de slootkant met de Flymo motormaaier. Ik ben dan bezig met een soort gehaktmolen, alles wat zijn kop hoger dan 2cm opricht vertelt dat niet meer na. Maar dit lijkt erger dan het is want de meeste diertjes, padden, kikkers, muizen en salamanders gaan voor het trillen en de herrie van de maaier aan de haal. Tot mijn verbazing kroop dit monstertje rond tussen het gras wat ik net gemaaid had. SPRINGLEVEND! Maar waarschijnlijk toch behoorlijk van de kaart want ik kon hem zo oppakken en aan L laten zien, die meteen de camera pakte. Pas na een paar minuten kwam er beweging in het salamandertje en heb ik het maar weer teruggezet. Het was een tedere ontmoeting.

Vriend Tim was hier afgelopen zondag weer en nam nu, zoals hij beloofd had, zijn boekje Drie Slechte Schaatsers en zijn nieuwste werk: Een Goede Morgen voor de Ezel mee. Voor Vellah had hij Het Gouden Ei meegenomen, verplicht leesvoer op het Barleus alwaar zij het links had laten liggen. Nu mag ze alsnog aan de bak.

Van Prof. Jorg vernam ik waarvoor de huisjes dienden: "Voor de Chinezen waren het voorraadschuurtjes gevuld met graan als de dooie eens honger zou krijgen."
Toch een soort schatkamer dus!

2 opmerkingen:

  1. Wat een schitterend miniatuur-wezentje!! Ik hoop dat hij het nog lang aan de slootkant uithoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een snoepie! Een geluk dat je hem zag - aan de andere kant zien reigers en dergelijke hem vast ook beter op een kaal veld. Maar dat risico hoort erbij.

    BeantwoordenVerwijderen