Pagina's

19 juni, 2006

Fietsen met Tim


Een poosje terug had ik het er al over, dat er een echte kenner zou komen logeren. Gisteren kwam hij na een een tijdrit in de buurt van Zutphen gereden te hebben en zesde geworden te zijn, samen met een Nieuw Zeelandse nicht van L. naar Veen.
Vanmorgen reed hij eerst alleen een oefenritje van 35 km rond de rivier, daarna moest ik er ook aan geloven.
Niet alleen het verschil in materiaal is duidelijk, ook de kleding laat zien wie de ware kenner is. Over het postuur maar niet te spreken.
Hij was zo aardig mij de kop te geven, ik mocht het tempo aangeven. In het begin haalden wij een gemiddelde van 20 (hij heeft een tellertje) totdat mijn gemoed begon te protesteren en ik het wat rustiger aan moest doen. Uiteindelijk reden wij 19 km in net geen uur. Toch leuk voor een oude lul in fantasie kleding op een kinder fietsje.
Ik heb nog nooit wat van hem gelezen maar dat zal nu veranderen, ik kreeg 'De renner' en Lindsey 'De Grot'.

1 opmerking: