Pagina's

08 februari, 2010





O P L O S S I N G ?




Ik denk dat ik eruit ben wat betreft de persinrichting.

Kor, van wie ik het idee heb, gebruikte in beide richtingen 8 mm draadeind, voor mijn gevoel veel te zwak omdat je een behoorlijke druk moet kunnen uitoefenen.
En zijn 'kruis' hangt aan die 8mm, als je daar verticale druk op gaat uitoefenen buigt het door zo liet hij mij ook weten. Zijn blokje van 25X25X25 mm is goed als kruising van de twee draadeinden maar vangt geen krachten op. Het blok moet de krachten opvangen en moet daarom groter (zwaarder) zijn in mijn geval denk ik aan ± 12 langx5hoogx3breed (cm) het draadeinde hoeft dan alleen maar trekrachten op te vangen en daarvoor moet de door mij gebruikte 12mm genoeg zijn. Voor de drukkracht denk ik aan 15 -22 mm.

Als iemand een andere suggestie heeft hoor ik dat graag.


© berend peter

5 opmerkingen:

  1. Dit is voor mij: hogeschool-wiskunde en kan je dus helemaal niets adviseren, alleen zeggen: knap van je, B.P. !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je twijfel, maar die is normaal voor een "hout liefhebber" zoals jij, ik denk dat je vreest voor "vervormings energie" over de lengte van de staaf die dan ook werkelijke vervorming veroorzaakt!
    Het volgende gaat op ....
    De ideeële vervormingsenergie Wid is dat deel van de mechanische energie die voor het vervormingsproces zonder externe wrijving en interne verplaatsingen moet worden gebruikt.
    De volgende relatie is geldig voor de vervormingsenergie Wid:

    Wid = V × kf(φg) dφ

    waar V het te vervormen volume is, kf de vloeispanning en φ de deformatie (vervorming).

    Bij het gebruiken van de gemiddelde vloeispanning kfm, verkrijgt men

    Wid = V × kfm φg ... enzovoorts...
    Jouw gevoel zegt hetzelde !! Ik zou ook naar M12 gaan maar de drukkracht (op langere lengte ) maak 22 wel wat overdreven!! Let erop dat de draadhoek van M22 bijna zelfremmend is en dat het in geval van "klemmen" dit jouw (persoonlijke ) kracht tegenwerkt!

    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk daar kan ik nou werkelijk wat mee vooral de laatste opmerking is van grote waarde. Dan maar trapezium!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij allemaal gobbledegook!!!

    BeantwoordenVerwijderen