Pagina's

26 februari, 2010


BP schrijft


H A N E N G E D R A G



Onze hennen hebben het moeilijk, ze missen overduidelijk een haan. Onze laatste haan - genaamd John Cleese, vanwege zijn wonderlijke loopje - is al zeker een jaar geleden door buurman Gerard uit zijn lijden verlost. Ooit hadden we zeven hanen rondlopen, maar die maakten zoveel herrie dat we die 'uit logeren' hebben gestuurd. Bovendien kregen we te veel inteelt, want die haantjes weten niet van ophouden. Eigenlijk wilden we helemaal geen kippen meer omdat dat toch 'handenbindertjes' zijn.
De afgelopen paar maanden echter hebben we voor het eerst in jaren een paar doosjes eieren moeten kopen en die gekochte eitjes bevielen ons helemaal niet.

Hoewel ze nu al weer bijna teveel eieren leggen, gaan we toch maar verjongen. We gaan dan ook weer op zoek naar vers bloed en een mooie haan omdat één van de hennen 'haan'se kapsones' krijgt en een nest kuikens toch wel leuk is.

2 opmerkingen:

  1. Wonderlijk. Het eerste dat mij opvalt bij dit bericht is dat je 'we' schrijft, terwijl je mij m.b.t. een haan helemaal nog niet geraadpleegd hebt. Ik vind het - net als de buren trouwens - heerlijk rustig zo en ben zeker niet van plan om in te stemmen met de aanschaf van alweer zo'n herrieschopper, die me 's zomers al om drie uur 's morgens wakker schreeuwt. Kennelijk heb je door het gemis stilletjes besloten zelf het hanengedrag over te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja...soms vertoon ik hanengedrag en praat ik voor mijn beurt!

    BeantwoordenVerwijderen