Pagina's

03 oktober, 2009

V U I L E L U C H T E N




Het lijkt op deze foto alsof er iets halverwege voor de lens zit of dat ik er mee geknoeid heb, maar de scherpe scheidslijn komt waarschijnlijk door het felle op het water reflecterende zonlicht.



Thorsminde




Ik kende het Deense landschap helemaal niet en heb er nog maar weinig van gezien. Ik weet nu wel dat het zeer gevarieerd is en totaal anders dan ik had gedacht. Het brede duinlandschap had ik niet verwacht en zeker geen haventjes direct daarachter. De badplaatsen zoals die langs de gehele Noordzeekust te vinden zijn, kunnen mij zelfs nu in het naseizoen niet bekoren. Veel leuker zijn voor mij de onverwachte activiteiten in haventjes en sluizen, grote, stalen zeebakens op de duinen en uit het niets opduikende dorpjes, want het land is glooiender dan ik dacht. De donkere wolken boven het kerkje veroorzaakten even later een forse bui met 'natte sneeuw'!






In dit helmgras verdween voor mijn voeten een kleine slang, waarschijnlijk een Hazelworm, helaas had ik mijn Olympus nog niet in de aanlag.
Als er geen bos, duin of water is, is er wel akker- of weideland. Ik voelde een sterke overeenkomst met Nieuw Zeeland, ook wat het vee betreft: runderen, schapen en herten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten