Pagina's

05 juli, 2008





GARELLI MUSEUM



Het Garelli museum van Hans Vos in Veen was vandaag open voor het publiek. Tot voor kort wist ik niet dat ons dorp een museum herbergde langs de dijk. Museum is dan ook een groot woord voor de verzameling brommers van het merk Garelli, neergezet in een Italiaans sfeertje. Leuk om te zien zijn de vele uitvoeringen van de verschillende types door de jaren heen. Je moet natuurlijk wel van brommers of techniek houden om van zo'n presentatie te kunnen genieten.



Een stuk dijk tussen twee 'stoepen' was afgezet om de tientallen oudjes en exoten van andere liefhebbers uit te stallen. Tussen de wat bekendere modellen pronkten bijzondere exemplaren, waaronder voor mijn gevoel een paar eigenbouw 'snelheidsduivels'.










Om twee uur begon er een toertocht waaraan ook door Solexclubs en oude motoren werd deelgenomen. Toch altijd weer leuk om te zien.













(_)



6 opmerkingen:

  1. Het is wel grappig. Ook bij ons in het dorp is er een musée de la Moto et du Vélo. Maar wel het hele jaar open voor publiek. Nieuwsgierig? Hier is de link:
    http://pagesperso-orange.fr/tourisme-gard/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reactie uit Culemborg, bijna 5 jaar later :

      Hee 'Flip', zit je hier ook ? Grappig !

      Vr. groet , Kees - Culemborg .

      Verwijderen
  2. In ieder geval een veel mooier gebouw, maar jammer dat ze niet zo veel van de inhoud laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat ik er op deze manier toch nog iets van gezien heb. Ik heb in het grijze verleden ook een Solex gehad, die was - in mijn herinnering - altijd kapot. Wat ik nu prachtige brommers vind (ik ben inderdaad een beetje aangestoken) vond ik vroeger vreselijk, dat had natuurlijk vooral te maken met het soort jongens dat erop zat.
    In India rijdens trouwens een heleboel antieke motorfietsen rond, een lust voor het oog.
    Loes2

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje die groene KL 50 e cross lijkt sprekend die ik als kind heb gehad! wat een gaaf ding
    iggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van welk merk is die 3e foto onder de Benelli ?
    Laat het me weten s.v.p. Kees - Culemborg .

    BeantwoordenVerwijderen