Pagina's

25 juli, 2008



SESAM OPEN U.....












Je leest er over en verbaast je, je krijgt waarschuwingen en denkt 'hoe geraffineerd, ik hoop niet dat ik daar ooit intrap'. De valse mailtjes.

Ik kreeg vandaag zo'n mailtje met als aanhef 'Lieve klant van de Postbank' en vervolgens een tekst waar de muizen geen brood van lusten. Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die hier serieus op in gaan, denk ik dan.

Krommer Nederlands dan in deze brief ben ik zelden tegengekomen. De 'schakel' die je dient aan te klikken bevat het woordje dat in de titel van dit blog staat. Sesamopenu.....wie trapt daar nou in?


(**)



5 opmerkingen:

  1. Voor ons een lachwekkende brief. Maar moeilijk te beoordelen hoe de 'minderbedeelden' onder ons hierop zullen reageren. Sommige kwestbare mensen zouden al door de aanhef "Lieve klant' geimponeerd kunnen zijn, i.p.v. gewaarschuwd.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. k kreeg 'm ook!

    Maar dan met een andere titel ("online veiligheids-alarm!"..) De URL erin, oogt heel echt: https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/Sesam-etc, maar verwijst heel sneaky naar http://www.ace-tech.hk/etc...
    Daardoor ben ik bang dat er toch mensen intrappen :-/ De Postbank zal nu wel advertentiekosten of zo moeten maken om mensen er weer op te wijzen dat het nep is..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Jolie, dat was inderdaad de titel van het mailtje. De site is nu geblokkeerd heb ik gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of is dat de sneaky doorverwijzing?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij doen ze het allebei nog.... de sneaky doorverwijzing en het èchte postbank-site"sesam-venster". In de laatste krijg ik wel een waarschuwing.. Maar zo'n waarschuwing kunnen criminelen natuurlijk ook weer kopieren.. ik vind het triest voor oudere mensen of voor mensen die minder geleerd hebben die er wel intrappen, ik hoop maar dat de Postbank er alles aandoet dit soort lui te pakken...
    (vreemd dat die server op www.ace-tech.hk nog gewoon draait... Heeft de postbank geen juristen in dienst die Chinees spreken?)

    BeantwoordenVerwijderen