Pagina's

04 juni, 2008

PAUL DANS SA VIE





Speelfilms kunnen leuk, spannend of nietszeggend zijn. Een verzonnen verhaal, een script naar een boek of pure fictie. De titel trekt of trekt juist niet.
Bij een documentaire ligt dat anders,
een enkele foto of goed geschreven recensie kan mij over de streep trekken. Ik zou kunnen genieten van een film die alleen maar laat zien hoe een Chinees, Japanner, Eskimo, Amerikaan, Rus of Europees een gaatje in een steen maakt.
Maar ik geniet ook van beelden die laten zien dat het leven dat onze grootouders leidden nog steeds bestaat. Een leven niet om meer, maar net genoeg om in leven te blijven.
Zo'n leven, het boerenleven zoals het ooit was en dus ook nog is, is te zien in de documentaire "Paul dans sa vie".

Wij hebben geleerd en genoten.



*







2 opmerkingen:

  1. Een gaatje in een steen, ja, dat wil ik ook zien :-) Het liefst in paleolithische tijden, maar helaas is zóver terugkijken niet mogelijk.
    Zo'n leven, als de eerste pioniers in de vs of onze voorouders (OK, met hedendaagse gezondheidszorg, dat wel) lijkt me wel wat. Soms lijkt me een stroomstoring meer dan romantisch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zul je zeker ook genieten van de documentaire ' Het is een schone dag geweest' van Jos de Putter. De film is al wat ouder (ik heb het nagekeken - 1993) maar is zeker nog te huur.
    Loes2

    BeantwoordenVerwijderen