Pagina's

09 juni, 2008

IN BRABANT STAAT EEN HUIS,




WAARIN JE NIET MAG WONEN.


HET STAAT OP EEN ROTONDE EN DRAAIT RONDJES.


HET MOET DUS EEN KUNSTWERK ZIJN.


Het is gemaakt door John Körmeling, een zeer fantasierijke kunstenaar met een opleiding in de architectuur. Het staat op de rotonde die wij vaak moeten ronden om naar het ziekenhuis te gaan. We hebben het huis zien groeien en vandaag voor het eerst ook echt zien draaien. Het huis en de rotonde zijn af! Een paar maanden geleden was er in de (Brabantse) pers grote commotie rond het kunstwerk, meestal negatief van aard, zelden positief. Een mij bekende kunstenaar probeerde het werk te 'verklaren', dat had ze beter niet kunnen doen.
Ik denk dat het goed is dat Körmeling de kans heeft gekregen één van zijn dromen te verwezenlijken, ik denk ook dat Tilburg een goed werk rijker is.
Zonder subsidie zou dit werk niet gemaakt kunnen zijn.

Wij vinden het prachtig.






<>






2 opmerkingen:

  1. Heej! Daar heb ik een paar maanden geleden ook foto's van gezien.. Dat was dus niet in jouw weblog..? *puzzled*
    Het lijkt me een genot om naar te kijken, telkens een andere 'skyline', een ander doorkijkje..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst dacht ik dat het huis om zijn as draaide, wat me niet zo interessant leek, maar later begreep ik dat het een rondje rond de rotonde draait. Dat vind ik wel heel intrigerend.

    Alleen lullig dat je het op weg naar het ziekenhuis vaak zult zien.

    BeantwoordenVerwijderen