Pagina's

28 juni, 2008

P Y J A M A D A G


Vandaag heb ik een pyjamadag, niet dat ik een pyjama bezit of binnen blijf maar omdat ik een nogal ruim zittende linnen broek draag die L. via het net voor mij bestelde en die ze nu als pyjama betitelt. -'Trek je vandaag je pyjama aan?'- vroeg ze vanmorgen, omdat ze mij ook wel eens in iets anders wil zien dan mijn werkkleding.

Met kleding ben ik een hopeloos geval, ik haat kledingwinkels, wil er altijd zo snel mogelijk weer uit. Dat kan vervelende consequenties hebben. Soms komen we met iets thuis wat veel te groot is of iets wat ik nooit zal dragen, gewoon om maar weer snel buiten te staan. Bij De Mof in Amsterdam had ik dat probleem minder, ik wist wat ik wilde. Daar haalde ik jaren lang mijn LEE broeken, nam er altijd twee tegelijk van hetzelfde model en hij maakte de pijpen op lengte. Soms zag ik dan een trui of overhemd hangen waarvan ik dacht 'dat is iets voor mij' en liet die dan ook inpakken. Maar L. vindt dat ik de spijkerbroek ontgroeid ben, wat vaker iets anders aan moet trekken en eerlijk gezegd vind ik dat zo nu en dan ook best lekker. Nu bestelt zij dus voor mij kleding bij H&M die ik dan moet passen. Te snel roep ik dan dat het lekker zit en de maat prima is. De 'pyamabroek' waar het nu om gaat zit ook echt lekker maar is veel te groot, zo groot dat ik de sluiting niet eens open hoef te maken. Als ik de riem los maak zakt de broek spontaan tot op m'n schoenen. Het bijpassende loshangende overhemd met korte mouwen camoufleert het euvel.
Ik voel mij er lekker in, vuil werk mag ik er niet in doen dus heb ik nu een pyjamadag.


*****



5 opmerkingen:

  1. M'n broek zakt af bij 't lezen hiervan!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik net vandaag het verhaal "de bomen" gelezen van Bernlef en dat gaat over een (oude) man in een paars gestreepte pyama die besluit zich niet meer aan te kleden. Verzoek aan L.: noem de broek toch maar niet meer een pyama.
    Nog een vraag aan BP: wat moet dat biermerkje nu boven het pyamaverhaal ??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Excuus, in vorig bericht vergeten er onder te zetten : th.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Thea. Raar woord: Py(j)ama, ik schreef het eerst ook als pyama, maar volgens het groene boekje moet er een j tussen!En wat dat biermerkje betreft: ik vond die geplette kroonkurk op de stoep en legde die samen met dat lentebokje onder de scanner, maar voor dat ik daar een verhaaltje over had kwam de pyjamadag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij willen foto's van die broek.

    BeantwoordenVerwijderen