Pagina's

13 juni, 2008

K A U W T J E




Deze jonge kauw werd in de ren door de kippen achterna gezeten. Hij huppelde en vloog kleine stukjes. Met een schepnet kon ik hem vangen. Er was zo te zien niets met hem/haar aan de hand, de vleugels en poten zagen er goed uit.
Ik voelde zijn hartje kloppen, niet eens bijzonder snel. Hij hield mij goed in de gaten, als ik met een vinger te dicht in de buurt kwam hapte hij naar mij en sloeg zijn klauwen uit. Deze moet maar zien te overleven, ik heb 'm in de boomgaard gezet in de hoop dat hij het haalt en elders zij heil zoekt zodat ik niet op hem hoef te schieten.




Een leuke site over kauwtjes is deze.


()



2 opmerkingen:

  1. Ik vond hem nogal 'relaxed', eigenlijk.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze hebben van die geinige brutale koppies.. Als kind las ik een boek bij mijn Oma waar een tam kauwtje in voorkwam.. Het zit altijd nog in mijn hoofd als "dat kan dus ook" ..alsof het een gedomesticeerd huisdiertje is.

    BeantwoordenVerwijderen