Pagina's

25 juni, 2008

H U I S A R T S



Om een uur of vier vanmiddag, L. zat tuinbonen te doppen en ik probeerde me te ontspannen met de Mac Fan, kwam er een ons onbekend auto'tje de stoep afzetten. De man die er uit stapte was onze huisarts, hij was nog nooit bij ons thuis geweest. Zijn net overleden voorganger kwam hier ook zonder vooraankondiging de eerste keer, maar toen was er een terminale patiënt in huis. Dat was dus even schrikken. Hij is zo'n 3/4 uur gebleven, heeft thee gedronken en is met een flesje vlierbloesemsiroop weer naar huis gegaan. Hij kwam om te vragen hoe het mij vergaat, omdat hij de verslagen van de twee (mij behandelende ) urologen als nogal tegenstrijdig ervaart, en vraagt zich af welke versie hij moet geloven. Hij was geschrokken van de noodzaak tot spoelen, en wist het niet goed te plaatsen. Wij ook niet, morgen weten we hopelijk meer na het spreekuur van de uroloog die de laatste ingreep deed.


(....)



3 opmerkingen:

  1. Oh boy, dat lijkt me schrikken ja.

    Ik denk dat ik ook wel verbaasd zou zijn, bij zo'n spoeladvies, zeker als de uitslagen eigenlijk goed waren..

    (aan de andere kant.... het gaat ZO slecht met mijn schoonvader en dat moet ook begonnen zijn met poliepen die er te lang gezeten hebben.. Voorkom je terugkeer met spoelen...? Dan Beter voorkomen dan genezen.. Denk ik, als leek...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jolie, het probleem met tumoren en poliepen in de blaas is dat je er in het beginstadium niets van merkt. Als ik niet met een ander probleempje naar de huisarts was gegaan had ik er nu misschien nog mee rondgelopen tot ze zo groot gegroeid waren dat ik er wel last van gekregen zou hebben. Het spoelen moet terugkeer inderdaad voorkomen, maar teveel van die troep in je lichaam is ook niet goed. Ik heb te horen gekregen dat het voorlopig bij die ene keer spoelen blijft. Ik denk dat jouw schoonvader er te lang mee heeft rondgelopen. Elk half jaar een urinetest bij de huisarts is zeer verstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat fijn, puur om te voorkomen... ik wist dat niet, dat je er in het begin niets van merkt (dat is inderdaad bij mijn schoonvader ook zo geweest, bij de darm merk je er aanvankelijk ook niets van.) Wat een geluk dat het bij toeval ontdekt is (bij die nierstenen zeker, waar je eens over schreef, bedacht ik me laatst.. Geluksstenen :-))

    BeantwoordenVerwijderen