Pagina's

01 november, 2007

@ L





MEJILLONES EN ESCABECHE
FRESCOS DE GALICIA




Gisteravond mocht ik mijzelf verwennen, zin om te koken of zelfs het opwarmen van een pizza ambieerde ik niet. Niet dat de contrastvloeistof die ik moest drinken mij de lust ontnam, maar gewoon omdat ik er geen zin in had en lekker met het vorige blog bezig was.
Maar na een tijdje begon het toch te rommelen van binnen. In de kelder wist ik een blikje Gemarineerde mosselen te staan die wij scoorden bij de LIDL. Wij zijn geen vaste klanten van deze dozenwinkel, maar waren op restantenjacht gegaan nadat Wouter Klootwijk in een artikel had gewezen op de Spaanse,Franse,of Italiaanse weken van die winkel en dat dat veelal goede en lekkere spullen waren.
De Spaanse week was al voorbij, maar we hoopten toch nog wat te vinden. Veel was het niet, slechts wat blikjes waren over: inktvis en deze mosselen. Een crackertje eronder en m'n maaltijd stond klaar. Een feestmaaltijd was het niet, maar het rommelen was weg.

1 opmerking:

  1. wat ziet dat er smakelijk uit! (en vindingrijk ook) Mij dunkt dat je maaltijd helemaal niet zo slecht was.
    In ieder geval een stuk beter dan 'junk food'.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen