Pagina's

14 november, 2007

O N D E R N E M E N






Als rechtgeaarde bierdrinker had ik deze presentatie toch niet mogen missen! Nu kan ik hier niet vertellen of dit biertje ook bij mij in de smaak zou zijn gevallen. Niet dat ik een grote liefhebber of 'verzamelaar' ben van vreemde of nieuwe smaakjes, maar een EKO biertje uit de buurt had ik best willen proeven. Het bier blijkt gebrouwen bij Huisbrouwerij De Peelander in het Zeeuwse Kamperland. Het streven is er lokale producten in te verwerken, een loffelijk streven, maar of die al in deze gepresenteerde flessen zitten is mij onduidelijk. Uit het bij de foto behorende artikel blijkt dat niet.
Wat wel duidelijk is, is dat Woerkumse ondernemers zich roeren, niet stil zitten en afwachten tot het volgende Koninklijke bezoek, maar daden stellen. De gemeente roept wel dat er meer aandacht voor het toerisme moet zijn, maar doet weinig. Iemand die dat wel doet is de man die mij m'n nieuwe iMac levert, de man ook die eerder een kookstudio en een smaakmarkt opzette en nu dus een Woerkums biertje weet te presenteren. Hij doet dat niet alleen, maar is ongetwijfeld de gangmaker. Ik begrijp niet waar hij de energie vandaan haalt, hij moet een rasondernemer zijn, een eigenschap die mij totaal ontbeert.





$


1 opmerking:

  1. Ja, dat had ik ook graag willen proeven. Maar wellicht dat je daarvoor Woerkumer moet zijn?
    L.

    BeantwoordenVerwijderen