Pagina's

08 november, 2007

WINTERSTALLING





Een paar dagen terug nog stond het water zo laag dat ik enkele meters het riet in kon lopen om wilgenstokken de bodem in te duwen. Vandaag stond het zo hoog dat ik zonder veel moeite ons bootje op de trailer kon trekken , na nog geen drie meter gereden te hebben begon het behoorlijk re plenzen. Gelukkig heb ik deze zomer een afdakje gemaakt zodat ik enigszins droog het einde van de bui kon afwachten.
Net thuis met de combinatie, hoor ik terwijl ik het trekkertje op z'n plaats zet een knal, gelijk een schot! Ik schrok behoorlijk maar kon geen oorzaak vinden tot ik naar de trailer keek: één band was plat! Het zijn oude tubeless banden die al vele zomers buiten staan, totaal verdroogd. In het lekke exemplaar zit een gat waar mijn vinger door kan, dat verklaart het geluid als van een schot! Helaas lukt het mij niet de band van de velg te krijgen om een nieuwe, maar gebruikte te monteren. Ik zal daar mee naar de garage moeten.
Gelukkig gebeurde het niet op de dijk, ons bootje heeft de winterstalling gehaald!



()


3 opmerkingen:

  1. Ik kan me niet voorstellen dat iets jou niet lukt !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je de winterstalling hebt gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het leek een makkie, maar ik krijg 'm er echt niet af!

    BeantwoordenVerwijderen