Pagina's

15 november, 2007

D O N K E R E D A G E N



Het is half zes, buiten is het donker, binnen draait prachtige muziek. Vannacht heeft het een paar graden gevroren, in de schaduw is het nog steeds berijpt. Ik heb mij vandaag een paar keer in het zweet gewerkt, de helft van de wilgen op het landje heb ik geknot. Ik heb meer gedaan dan ik mij had voorgenomen, bijna alle afgeknipte of gezaagde takken zijn in de omheining verwerkt. Het wordt een prachtige biotoop voor voor vogels en ander kleingedierte. Normaal doe ik dit werk in januari, maar ik voorzie dat ik er dan niet aan toe kom. De poliepen in mijn blaas zijn van het type dat zich niet uitzaait maar blijken wel al tot aan/in een nier te zitten. Ik moet binnenkort dus weer onder het mes en zal waarschijnlijk met slechts één nier thuiskomen. Dat is niet onoverkomelijk, maar geen leuk idee. Ik moet mijn zinnen dus verzetten.
Hakken, zagen, knippen en vlechten helpt daarbij, morgen ga ik verder.




%


3 opmerkingen:

  1. Wat heb je veel gedaan, zeg! In een dag onwaarschijnlijk veel werk verricht, dit keer voor het eerst helemaal in je eentje de wilgen onder handen genomen. En niet eens last van rugpijn, zeg je. Sterke kerel.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het al eens eerder gezegd: ik bewonder jouw manier van schrijven, bijna poëtisch over de gewone alledaagse dingen (en met alledaagse bedoel ik nu natuurlijk niet de problemen met je eigen gezondheid).
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag was je er ook alweer urenlang bezig, maar morgen nemen we lekker vrij (and that's an order!).
    L.

    BeantwoordenVerwijderen