Pagina's

09 augustus, 2007

.


LOT Nr. 3762
.




Deze doos met echte Londense 'hoge zije' zwerft al tientallen jaren door ons huis. Op de deksel staat: For Marion with love & thanks from Ralph. Helaas staat er geen datum bij. Aan het hengsel zit een kaartje met een nummer, waarschijnlijk een 'Lot nr.' van een veiling. De doos en hoed worden er niet beter op, vocht en motten hebben sporen achter gelaten.
Ralph Turner was begin 70er jaren mede eigenaar van de Electrum Gallery in Londen en schrijver van een aantal boeken over sieraden. Ik kan mij niet meer herinneren bij welke gelegenheid hij Marion de hoed gaf.
Ik vraag mij af of ik hem nog langer moet bewaren.




.



4 opmerkingen:

  1. ik heb een soortgelijke hoed-en-doos, van mijn vader geerfd, wil 'm voor geen goud kwijt, maar dat heeft natuurlijk emotionele betekenis... behalve wat pyama's en lange onderbroeken is er verder niets van z'n kleren over....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absoluut bewaren!!! Dat is toch prachtig? Het heeft misschien geen nut, en ja, als je ouder wordt scheidt je misschien sneller van memorabilia, maar dit lijkt net uit een museum weggelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed opgemerkt Vellah, dat is me een hart onder de riem! B.P. is veel doortastender in opruimen dan ik, maar neemt voor mijn idee soms al te makkelijk afstand van dingen het het waard zijn bewaard te worden.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat ben ik met de vorige schrijvers eens.... Nieuwe "oude dingen" komen er eenvoudigweg niet, weggeven màg natuurlijk, maar dan *alleen* aan de ware kenner, voor wie het object een betekenis heeft. Een toekomstige ster, een jòng iemand die de verbinding kan leggen met generaties van Ralph en Marion en hen kan meedragen de toekomst in..

    BeantwoordenVerwijderen