Pagina's

14 augustus, 2007







HET ECHTE WERK....
....laat ik graag over aan een vakman.


Tegen deze gevel zat ik tien jaar aan te hikken, ik wilde 'm zelf een keer onder handen nemen zoals ik meerdere gevels te grazen heb genomen met zelf gemengde species en witsel. Maar het kwam er niet van, ik stelde het steeds uit onder het mom van 'veiligheid', ik wilde het huis niet al te mooi en dus aantrekkelijk maken voor ongenode gasten. Ook het schilderen van ramen en kozijnen is niet mijn (onze) grootste hobby, wij waren oprecht van plan zelf het hoognodige onderhoudswerk te verrichten......maar stelden het steeds uit. Tien jaar geleden heb ik al het houtwerk binnen en buiten laten schilderen door een 'erkend' bedrijf, dat kostte een vermogen en echt 'vakwerk' is dat niet eens geweest. Toen wij het er met onze 'interieurverzorgster' over hadden bleek dat haar broer net een eigen schildersbedrijf was begonnen. Binnen een week stond hij op de dam (erf) met zijn maat en de volgende dag was hij er weer met een stukadoor.
En zo is het balletje gaan rollen. Als het weer niet tegenzit hebben wij voor het weekeinde een prachtig gepleisterde gevel waar ik na een week of drie met de roller een witte laag op mag aanbrengen, maar misschien moet ik dat ook aan een vakman over laten.














Wordt vervolgd.





3 opmerkingen:

  1. Altijd weer indrukwekkend om een vakman aan het werk te zien. De gevel ziet er al na een dag een heel stuk beter uit.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed, zeg! Ziet er goed uit (en is dus geen belasting voor het lijf) :-) Haha, dat van die ' interieurverzorgster' doet me toch denken aan de zekere moeder van een zekere ex die zichzelf ook altijd zo noemde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om die klussen uit handen te kunnen geven en je huis mooier te zien worden.

    BeantwoordenVerwijderen