Pagina's

25 augustus, 2007

S U I K E R M A I S

*




Al een aantal weken eten we als voorafje gekookte suikermais met boter, zout en peper. Als konijntjes knabbelen we ze af. Lindsey van links naar rechts in stroken, ik knabbel rond, als u begrijpt wat ik bedoel. Maar hoe je het ook doet het is heerlijk! Op Bali aten we ooit geroosterde suikermais, dat willen wij ook nog steeds proberen te maken. Vandaag las ik in het boek 'Leven van het land' van John Seymour, mijn bijbel van de eerste twintig jaar VEEN, dat je suikermais heerlijk kan roosteren op de Barby 'in het blad.' Wij waren dat van plan, maar toen sloeg het noodlot toe. Wij plukten en knipten alle mais en ontdeden de kolven van het blad zonder er bij na te denken. Een emmer vol heerlijk uitziende 'kippenvoer' was het resultaat, alleen zonder blad. Dan maar drie onder de grill dacht L. Ze zien er zeer aantrekkelijk uit.
De kippen krijgen alleen de echte restanten!





*


2 opmerkingen:

  1. Nou, als proef heb ik zes maiskolfjes ingevroren voor later. De rest heb ik afgeschraapt, en de losse korrels in kleine porties ingevroren voor gebruik in o.a. groenteschotels, salades en 'corn fritters', mijn favoriete maisgerecht.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch lekker! Looking forward to those corn fritters...

    BeantwoordenVerwijderen