Pagina's

02 november, 2006

Polygonia c-album



Op 24 juli 2004 zagen wij hem voor het eerst, de c-vlinder. Hij zat op een Eucomis in de tuin. Op 8 november van dat jaar vond ik hem dood maar helemaal gaaf in de plooien van de grand foulard op de bank in de kamer.

On 24 July 2004 we saw it for the first time, the
c-butterfly, sitting on a Eucomis in the garden. On 8 November of that same year I found it dead but quite undamaged, in the folds of the throw-over on the living room sofa.

Vandaag, 2 november 2006 zag ik er van achter m'n buro een zitten op de rand van het voederhuisje voor mijn raam. Gelukkig bleef hij zo lang op het zelfde plekje dat ik de tijd had om om te lopen en plaatjes te schieten.

Today, 2 november 2006
while sitting at my desk I noticed one perched on the edge of the feeding table in front of my window. Luckily it stayed put for long enough for me to go out and take some pics.





Wachten op de zon om zodra die zich laat zien de vleugels te openen om de warmte in zich op te nemen.

Waiting for the sun, and then
the moment it appears, opening its wings to absorb the warmth.





Met geopende vleugels lijkt het een hele andere vlinder. In plaats van het sombere bruin met de c aan de buitenkant zie je aan de binnenkant een warm oranje-rode kleur. Een betere kleur om warmte op te nemen misschien?

With
wings opened it looks like a totally different butterfly. In contrast to that sombre brown with the c on the outside, on the inside you see a warm orange-red. A better colour for absorbing the warmth, perhaps?


2 opmerkingen:

  1. Prachtige vlinder, schitterend gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij prachtig - ik heb er nog nooit een gezien (en Edwin fotografeert elk bijzonder insect dat aanvliegt :-))
    Ik hoop dat hij dit jaar langer leeft dan tot 8 november...

    BeantwoordenVerwijderen