Pagina's

30 november, 2006


OP DE VALREEP

AT THE VERY LAST


*


Op de valreep nog even dit: het verschil tussen het maken van een blog, een beeld, schilderij of een boek is niet zo groot. Je werkt in alle eenzaamheid aan iets waar niemand op zit te wachten. Het werk zelf kan de beeldend kunstenaar niet laten, het verschaft pijn of genot. Als het meezit komen er mensen naar jouw werk kijken of kopen het. Als het tegen zit kost het exposeren meer dan het opbrengt. Uitvoerende kunstenaars zoals musici en acteurs maar ook schrijvers krijgen betaald voor hun prestatie, ook als de uit- of opvoering flopt. Voor mijn soort is het heerlijk te lezen dat er mensen zijn die mij volgen. Volgens de statistieken zijn er gemiddeld 14 terugkerende bezoekers per dag op mijn blog. Het zou aardig zijn als zij dat ook laten merken, door het geven van een commentaar.

But first I'll just squeeze this in: there isn't really such a difference between making a blog, a sculpture, a painting or a book. You work in solitude on something that nobody has asked for. An artist can't stop the urge to create, it gives either pain or pleasure. If you're lucky, people will come and view your work or buy it. If not, exhibiting doesn't cover the costs. Performing artists, like musicians and actors, are paid for their achievements, even if the performance flops. For
someone like me, it's gratifying to read that people are following my blog. According to the statistics I have about 14 regular visitors a day. It'd be great if they'd show that by placing comments.




*

5 opmerkingen:

  1. Ik zit er anders wel op te wachten! Het is altijd weer even een uitstapje van de dagelijkse beslommeringen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. YEAH, COME ON ALL YOU SILENT GUYS AND GIRLS STUCK BEHIND YOUR SCREENS, VENTURE OUT FROM THAT SAFE ANONYMITY AND MAKE YOUR VOICE HEARD. THESE INSPIRING, VARIED AND - LAST BUT NOT LEAST - ATTRACTIVE BLOGS DESERVE A BIT OF APPRECIATION, DON'T THEY? SO GET IN THERE AND DO IT!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor veel mensen is het eng, denk ik, reageren... Stel je voor dat je later denkt "hmm, zouden ze het verkeerd kunnen opvatten? Anders dan ik bedoelde? Stel dat ik een fout maak..?" Of gewoon: "hoe werkt dat in vredesnaam..." In mijn stats vallen me soms ook mensen op die elke dag langskomen, en van wie ik geen idee heb wie ze zijn.. Vreemd idee soms.. En wat je zegt.. Veel werk in eenzaamheid :-]
    Anyway, EEN GOEDE VAKANTIE! (ik hoop dat jullie de wensen nog net meenemen: op de valreep :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk schrijf ik ook wel eens iets waarvan ik denk... oei! Als dat maar overkomt zoals ik het bedoel. Het verkiezingsblogje bv. Ik had het al eerder over mijn voorkeur voor de SP gehad, dus dacht ik dat hoef ik niet meer uit te leggen. Maar dat was veel te kort door de bocht.
    Ik heb liever dat mensen iets zeggen of schrijven waar je vraagtekens bij kan zetten dan dat ze zwijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat het om de SP ging begreep ik meteen ;-)
    En ja, dat vind ik ook, liever iets ""geks"" dan altijd zwijgen. Anyway, een goede reis! Goede feestdagen daar ook!

    BeantwoordenVerwijderen