Pagina's

28 februari, 2007

Sport

*

TRAINEN

*

Ik ben beslist geen sportief type. Ik houd er niet van mezelf onnodig af te matten en ik hoef ook niet zo nodig te winnen; twee zaken die in de sportwereld niet onbelangrijk zijn. Als 13 jarige al presteerde ik het om in eigen doel te schieten, duidelijker kon ik niet zijn. Op mijn 16e moest ik, in schoolcompetitieverband, de bal over een net slaan en dat alleen omdat ik de goede lengte had. Het enige, zeer afmattende spel waar ik ooit aan meedeed omdat een vriend dat vroeg, was Squash. Ik kocht een racket, de juiste schoenen en een verkeerd trainingspak. We speelden met 2 x 2 man maar de regels kenden wij niet. We hadden lol en werden drijfnat, en dat al in de zeer vroege morgen.

In december zag ik dit stel over het strand van Point Chevalier, Auckland elkaar de bal toespelend, meerdere malen langs komen. Onze gastheer vertelde dat het om de vrouw ging, de man was haar trainer. Zij liep, nee draafde al maanden langs het strand. Bij hoog water - als er geen strand was - liep ze het pad en de trap naar het strand vele malen op en af. Dat was een meter of vijftig schat ik nu, en een halve emmer zweet.
Ik hoop dat ze (over)wint, wat dan ook.


*






*

1 opmerking:

  1. Ja, wat vielen er veel verschillende dingen en mensen te zien op dat strand; altijd was het in beweging!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen