Pagina's

20 februari, 2007

*
FUNWORDER

*




Scrabble, Alfapet, Skip-A-Cross, Funworder en Palabras Cruzadas. Allemaal benamingen voor het zelfde spelletje volgens Wikipedia. Nou moet ik zeggen dat ik in het geheel geen liefhebber ben van gezelschapsspelen in welke vorm dan ook. Maar soms is er geen ontkomen aan en moet ik er aan geloven. Bij het licht van een gaslamp en een goed glas wijn en strikt volgens de regels (!?) verzamelden we punten met het leggen van woordjes. Funworder is een Engelstalige versie van Scrabble, het aantal letters is daaraan afgestemd. We spraken af het spel tweetalig te spelen zodat Lindsey haar Engelse- en ik mijn Hollandse woordenschat kon aanspreken. Erg verheven was onze woordkeus niet. We probeerden het hele bord te gebruiken, wat ons met een beetje smokkelen aardig lukte. Waar vakantie al niet goed voor is.


*




1 opmerking:

  1. Nou, al was er niets anders te doen (geen een Nederlandstalig boek om te lezen, daar in den vreemde), je was echt tegen dit woorspelletje opgewassen, hoor! Je hebt met plezier gespeeld en (v)aardig wat spelletjes gewonnen ook.

    BeantwoordenVerwijderen