Pagina's

02 september, 2009


W A L N O T E N K A R





De noten komen!

De eerste vallen al maar dat zijn 'slechterikken', die laten we liggen. Voorheen verkocht ik de noten vanaf de toch al aanwezige kalabassenstand of zo als vorig jaar vanaf een tafeltje. Nu krijgen ze een 'eigen kar', voor ons minder inspannend om ze 'boven te krijgen' en hopelijk meer aandachttrekkend voor kopers!
De kar krijgt wielen van een steekwagen, een niet te tillen vatenverplaatser die ik ooit kreeg van een vriend. Het massief stalen gevaarte heeft dertig jaar voor mij gewerkt, maar ik gebruikte hem steeds minder. Vorig jaar heb ik hem gesloopt, alles behalve de wielen is met de oudijzerboer meegegaan. Nu ga ik ze hergebruiken.

De krat is van een bakkerij in Amsterdam, ik heb er twee. Het zijn wonderlijke 'tray's' waar wij ooit voor een vergadering van de NKvB belegde broodjes in geleverd kregen. De bakker kwam ze niet ophalen dus nam ik ze mee.

Tussen de krat en het wielstel moet nog iets komen om er een stabiel geheel van te maken, maar dat zal gezien mijn ervaring met de FRANKOBIEL geen probleem zijn! Het tekstbord is van vorig jaar maar past perfect dus die houden wij erin!

En nu maar hopen dat ondanks de recessie de noten als 'warme broodjes' verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten