Pagina's

06 september, 2009

T R O O N R E D E




Voor Willem is dit niets, maar zijn moeder houdt van sculptuur en hield vroeger zeker ook van een grapje.

De tekst van de troonrede staat al jaren ter discussie, de troon zelf is altijd buiten schot gebleven.Wat we te zien krijgen is een goudkleurig, oudbollig, steilloos en eindeloos gerestaureerd ongedateerd meubelstuk met het stempel 'koninklijk' waar Bea één maal per jaar op plaats neemt omdat dat van haar verwacht wordt.
Hoe leuk en uitdagend zou het geweest zijn als zij de tekst had uitgesproken zittend op een baal vodden van Tejo Remy of de Knottend chair van Marcel Wanders? Ik denk dat zij daar zelf geen enkel probleem mee zou hebben maar haar 'adviseurs' wel!

Ze kan het nog goedmaken, maar dan moet ze wel snel zijn want binnenkort is mijn ' virtuele kroon' uitverkocht, de knieën versleten en de paplepel gesmolten.


3 opmerkingen:

  1. Schitterend 'geknutseld', B.P. Pet af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend, mooi (die 2 paarlemoer -- schrijf ik dat goed ? -- lepels in die glazen, maar hoe moet ik het nu zien ? Virtueel, dus niet grijpbaar ? Maar dan nog blijft het voor mij een boeiend raadsel.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens de Dikke mag het allebei: parelmoer en paarlemoer.Soms mag een raadsel raadselachtig blijven!

    BeantwoordenVerwijderen