Pagina's

07 september, 2009

GELUKKIGE MOMENTEN




De bladeren waar tussendoor het felle licht van de ondergaande zon te zien is lijkt een tropisch bamboe bosje, maar zijn van de wilg naast onze steiger. We zitten er vaker rond zonsondergang maar niet altijd hebben we een camera paraat.




We keken vooral naar de jonge, het water uitspringende visjes. Soms 'vliegen' ze meer dan anderhalve meter voor ons gezicht over het water. De Meerkoeten duiken daartussendoor naar wier en planten. De vissen en koeten doen dat zo snel dat ze zelden door onze trage camera te pakken zijn. De springende vissen heb ik nog nooit te grazen kunnen nemen, maar de duikende koet heeft de camera vanavond vast kunnen leggen. Niet het moment van duiken, maar wel een moment dat ik niet eerder zag. Voordat de vogel duikt verheft hij/zij zich boven het wateroppervlak -staat als het ware op het water- om vervolgens een grote kring achterlatend, de diepte in te duiken!

Een zeldzaam moment om vast te kunnen leggen.



3 opmerkingen:

  1. Echt een wonder - een geschenk van de goden bijna - dat je deze beweging, dit 'slit-second' gebeuren zo heel toevallig vaststelde. Het doet me aan de foto's van Mapplethorpe denken (met het verschil dat die wel bewust werden gemaakt).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij meerkoeten moet ik altijd aan mijn juf Latijn denken, die vaak voorlas uit een gedichtenbundel. Haar favoriete vers was:
    "Meerkoetjes op het meer... net een school héle kleine nonnetjes."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen