Pagina's

15 april, 2007

VISVRIEND


Onze Visvriend heeft zijn blog nog niet opgepakt, maar heeft beslist niet stilgezeten. In zijn tuin heeft hij een vijver gemaakt, daar komen vast ook vissen in. Hij heeft al een vissende kabouter. Het wachten is op een foto van hem zelf met hengel aan de rand van de vijver. Ver voordat het graafwerk klaar was, had hij al een brug gemaakt om makkelijker aan de overkant te komen. De brug is al weer gesloopt (hij is veel sneller dan Rijkswaterstaat bij Zaltbommel). Als hij dat niet zelf gedaan heeft waren het de bevers van de onderste foto, een foto van onze visvriend gemaakt midden in Almere. Een prachtige foto die een tiental jaren terug nooit gemaakt had kunnen worden in onze Hollandse polder.








*

5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een werk en wat wordt het mooi!
    Wel jammer van de brug, was daar een reden voor? En die bevers.. ongelooflijk, erg goed nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de foto,s zijn al weer verouderd, ben al weer een stukkie verder en vis zit er ook al in.
    de brug heb ik weggehaald omdat ik hem in verhouding te grof vind en eigenlijk vind ik het zo ook mooier en een stukkie omlopen is niet erg toch??
    en ja die bevers, schitterend gewoon, ik vind overal sporen en heel af en toe zie je ze zwemmen als je geluk hebt.
    en dat het hier warmer word is me van de week opgevallen doordat ik op een speurdag door het kromslootpark, dit is een natuurgebiedje tegen almere haven aan langs de a6, opeens iets zie waar ik al jaren naar zoek, namelijk jonge schildpadjes, er zwemmen al jaren een aantal roodwangschildpadden in de grachten en parken, door mensen als ze te groot worden gedumpt, dat ze het overleven wist ik, ze worden ook steeds groter maar dat ze zich ook zouden voortplanten had ik niet verwacht, het nest heb ik niet gevonden maar wel zag ik er een paar zwemmen van zo'n 3cm in doorsnee, schitterend.
    het kan in almere
    groetjes de visvriend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aan de visvriend:
    jaren geleden troffen wij in de kleine vijver van ons vorig huis een schildpad aan (gedumpt door een voorbijganger); alle pogingen die wij deden om hem er uit te halen mislukten, hij was razend snel ! Totdat de winter kwam mét ijs. Hij liet zich pakken en wij hebben hem gebracht naar een opvangcentrum vanwaar hij op transport gesteld is naar zijn land van herkomst.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de visvriend is het natuurlijk helemaal eens met anoniempje en is het zeker mee eens dat we de habitat of hoe je dat ook wilt noemen niet moeten verstoren maar het neemt niet weg dat vele nederlanders al jaren schildpadjes in het wilde weg om zich heen storten , en dat die beestjes ook
    nog overleven, geeft op zich al aan dat ons klimaat zich daar voorleent, steeds warmer, globel warming of zo, maar in het wild geboren schildpadjes, hier in nederland, die brengen we niet meer terug, toch?????
    waar naar toe dan????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal, B.P. Ik sta er versteld van, hoe mooi J. z'n tuin en vijver geworden zijn en dat in betrekkelijk korte tijd, tussen alle beslommeringen door. Het is een hoop werk geweest maar het resultaat geeft zeker een hoop voldoening.
    En wat een inspirerende en hartverwarmende bijdragen van de Visvriend zelf!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen