Pagina's

17 april, 2007

Joan Armatrading





Mijn lief is naar Amsterdam, naar Paradiso. Samen met de goede oude vriendin waarmee wij ook Bob D. zagen optreden hoopt zij vanavond te genieten van een concert door Joan Armatrading.
"Er zijn eieren en er ligt nog een prei in de kelder". Haar zorg gaat ver.
Mijn idee was een hout-over pizza te halen, die zijn soms best lekker. Ik dacht er aan toen ik al weer thuis was van het boodschappen doen, het stond niet op mijn briefje! Zo gaan die dingen als je wat vergeetachtiger wordt.
Maar er was een prei en er zijn altijd eieren.
+
Snij de prei in ringen en was ze.
Fruit de ringen in wat olie en boter lichtbruin, doe er een scheutje Ketjap Asin bij.
Klop de eieren (6 kleintjes in mijn geval) met een beetje peper en zout.
Strooi wat geraspte kaas over de prei en hussel.
Doe de geklopte eieren in de pan en strooi daar ook wat kaas over.
Dek af met deksel met gaatjes.
Schuif het resultaat als de eieren gestold zijn op een voor verwarmd bord.

Eet het op en geniet.
+

4 opmerkingen:

  1. Lekker! Maar eh.. zie ik het verkeerd of zitten daar ook champignons doorheen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zitten er niet in, maar ik kan mij voorstellen dat het dan nog lekkerder wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie je wel hoe vindingrijk je bent? This adds yet another arrow to your bow....
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het er niet zo lekker uitzien !!
    Hoop dat L. enthousiaster uit Amsterdam thuiskomt dan jullie samen uit Rotterdam.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen