Pagina's

27 april, 2007

De kleur van hout.





Soms zitten er leuke verrassingen tussen het 'kachelhout' dat ik gratis ophaal om mijn kleinmeubelen en nestkastjes van te maken. Deze keer zaten er balkjes Purperhart bij, van die balkjes die de planken van een pallet bijeen houden. Zware bruin-grijze onooglijke balkjes, totdat je ze over de schaaf haalt. Het hout wordt veelal gebruikt voor vloeren. Een echt goede bestemming heb ik er nog niet voor, als iemand een idee heeft hou ik mij aanbevolen.

+


3 opmerkingen:

  1. Schitterend wat een mooie kleur. ik dacht even dat het beits was :)
    *Mocht* ik een ingeving hebben, dan roep ik 'm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent ook wel een echte goeie scharrelaar. Een ander zou het moois nooit ontdekt hebben !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat steekt anders duidelijk af tegen het andere hout, hoor. Ook al zijn ze in eerste instantie veel bruiner dan in geschaafde staat, bij die balken valt toch het verschil op, door hun donkerte en dichtheid.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen