Pagina's

02 december, 2008

SPECULAASWONDER




Sommige dingen hebben tijd nodig om op 'hun plek' te vallen.
Neem dit zakje Koek-en Speculaaskruiden. Ik meen mij nog herinneren dat ik het uit de brievenbus haalde, maar was het totaal vergeten. Ik heb geen idee wie het verstuurde, er kwamen wel meer van die wonderlijke pakketjes met de post mee. Vreemd is dat het handschrift wel dat van Marion lijkt, maar ik denk niet dat zij zichzelf zakjes kruiden toestuurde!
Dit gele zakje heeft jarenlang een verborgen bestaan geleid totdat Lindsey het gisterenavond vond, op zoek naar iets wat wat ze nodig had voor een pruimentoetje maar niet wist of het er was. Een dag na haar verjaardag zorgt Marion voor een klein wondertje, want wees nou eerlijk, wie heeft er en hoe vaak heb je een zakje Koek- en Speculaaskruiden nodig?


...


2 opmerkingen:

  1. Sterker nog, ik was helemaal niet op zoek naar de koek- of speculaaskruiden in het recept, want ik wist zeker dat die er niet waren (ik wist niet eens dat zoiets bestond). Ik wilde alleen maar kijken hoeveel gram in een zakje vanillesuiker zit om de juiste hoeveelheid eigengemaakte vanillesuiker te kunnen gebruiken. Opeens viel een geel streepje op naast die doos en wou ik kijken wat dat nou was.
    Al die jaren, al die tientallen, misschien wel honderden keren dat ik op die plek voor bakspullen in de kelder iets gepakt of teruggelegd heb, is dat gele zakje me nooit opgevallen. Opeens, peng! als een cadeau uit de hemel, lag daar precies wat ik nodig had. Unheimlich.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig geschenk, L. en BP!
    Daar kan ik geen zinnige woorden aan toevoegen..!

    (Hooguit dan dat het zeker-weten houdbaar is: zelf doe ik al sinds ik uithuis ben met hetzelfde potje koekkruiden.. :-))

    BeantwoordenVerwijderen