Pagina's

09 december, 2008

E U R O P A - K A N T
O U D e n N I E U W



Als argeloze cententeller heb je het niet zo snel in de gaten, maar de door sommigen met tegenzin ontvangen Euro is aan constante veranderingen onderhevig. Niet alleen dat steeds meer landen de Euro omarmen en fraaie eigen kanten ontwerpen, maar ook de Europa-kant is er vanaf 2007 vanwege de uitbreiding van Eurolanden anders uit gaan zien! Het verschil is niet groot maar wel logisch.

Wie als eerste het verschil ziet heeft geen nieuwe bril nodig, maar wint een doos eieren, gratis af te halen.

Het was mij niet opgevallen maar door een nieuw bezoekje aan Eurodiffusie.nl , de site die de verspreiding van de Euromunten door Europa volgt kwam ik er achter. Op die site zijn meer leuke 'weetjes' te vinden maar vooral afbeeldingen van alle in omloop gebrachte Euromunten.


......................


7 opmerkingen:

  1. ... ik ben vast niet de eerste die het ziet maar het verschil is duidelijk ... grappig dat jij op die hele kleine verschillen let ... ik heb daar nog nooit bij stilgestaan, ik denk zelfs soms nog ik guldens ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent de eerste die laat weten dat hij het verschil ziet! Ik heb tot nu toe pas één muntje met die nieuwe kant, ik lette er ook nooit op omdat ik het niet wist! Maar er zijn nog veel meer verschillen te vinden als je weet waar je naar moet kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. - Typo van 'EURO' niet exact hetzelfde
    - Kaart (alle landen zijn anders)
    - Systeem met streepen en sterren niet gelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt gelijk maar niet gewonnen! Maar die van 'Typo EURO' zie ik niet, waar zie jij dan een verschil? Kijk jij wel eens in jouw portemonnee naar wat er in zit? En dan bedoel ik niet aan waarde......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Typo van links iets vetter en onder punt van '2' afgesneden, en basis dikker...
    Leuk spel hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. - Kleuren
    - 'O' iets naar binnen (munt van links)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ...flip moet nodig eens op vakantie naar noorwegen...hij/zij? ziet het niet (meer) zitten...

    BeantwoordenVerwijderen