Pagina's

16 november, 2008

X I N G B A O G U


© B.P.

Op 2 november schreef ik onder de titel 'Goudkopje' dat ik weer begonnen was met de kweek van paddenstoeltjes. De eerste Shii Take, gegroeid uit het als vulling meegestuurde baaltje, hebben we ondertussen al gegeten. Op de Goudkopjes is het nog wachten, maar de King Oysters groeien als kool.
Het vreemde is alleen , dat wat er bij mij op het baaltje groeit totaal niet lijkt op de zwammen van de foto van Casa Foresta, het bedrijf waar ik de paddenstoelen bestelde.
Maar als je gaat zoeken op Pleurotus eryngii (de Latijnse naam voor Koningsoesterzwam) kom je een aantal afbeeldingen tegen die er meer op lijken. Een lange dikke stam met kleine hoed.
Maar mijn paddo's zijn nog niet volgroeid, het kan nog vele kanten op, maar dikke stelen zullen nooit meer dun worden! We komen er zeker op terug. Het levert in ieder geval een prachtig plaatje op.


Foto Casa Foresta


Foto van Wikipedia


...
.


2 opmerkingen:

  1. Het "stuk" van casa foresta zou zo in een galerie voor keramiek geplaatst kunnen worden.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kleine schepsels zien er zo smakelijk uit en groeien zo rijkelijk, ik word ongeduldig ze te proeven. Nu maar paddenstoelrecepten verzamelen!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen