Pagina's

08 november, 2008


O B L A M A


\


R A M B O


De avond ervoor hebben wij nog even gekeken, 'de nacht' hebben we overgeslagen en de ochtend erna was ik niet eens nieuwsgierig, het kon niet missen. -Wie heeft er gewonnen-, vroeg ik buurman Gerard, 'O.., OBLAMA met een ruime meerderheid'. Ik heb het maar zo gelaten, hij zit meer voor de buis dan wij.
Hoewel alles natuurlijk beter is dan de blanke aap die nu het ambt vervult ben ik blij met Obama, ik hoop dat hij zijn idealen en beloftes waar kan maken. Ik hoop voor hem, zijn vrouw en dochters dat hij die kans ook krijgt en niet voortijdig door een maniak met welke achtergrond dan ook overhoop geschoten wordt.
Hij zit nog niet eens in het Witte Huis, hij is nog geen president maar wel een schietschijf.
Ik heb nooit een RAMBO film gezien, het is niet echt mijn soort film, maar ik denk dat bovenstaande still er uit gehaald zou kunnen zijn.
Ik hoop dat Barak stilstaat bij dat waar hij zijn gezin en zichzelf mee opzadelt en zich afvraagt of dat de moeite waard is.
De geschiedenis zal zal het ons leren.


>>>>>>>>>>>><<<<<<<<


*


4 opmerkingen:

  1. Wat mij hoopvol stemde was het antwoord van een Amerikaan op straat, op de vraag "Wat zou Obama nu als eerste moeten veranderen..?" Die man zei: wijzelf moeten veranderen - en hij geloofde dat dat met Obama kon. Nu maar hopen dat ze de maniakken weten tegen te houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat antwoord van die man was mij ook opgevallen, je hoort meer geluiden met die strekking en niet alleen van Amerikanen met zo'n lekker gebruind tintje maar ook van blanke kolonisten die nu kansen zien en hopen dat er nu werkelijk iets gaat veranderen. Ik hoop dat het 'gerommel' binnen de Republikeinse gelederen aanhoudt en de maniakken hun 'onvrede' elders af reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit weinig voor de buis, maar toen ik om 2.00 wakker werd zette ik de tv. aan. De eerste uitslagen kwamen net binnen. Omdat ik er niet gerust op was, bleef ik tot 4.00 kijken en kon toen "veilig" naar bed om om 6.00 weer wakker te worden en nog net het einde van zijn speech te kunnen horen. Ik ben nog nooit zo bij de Amerikaanse verkiezingen betrokken geweest en was héél blij.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi dat het antwoord jou ook was opgevallen BP (ik overwoog nog een logje over het antwoord, maar had achteraf geen idee meer in welke van de vele actualiteitenrubrieken het was :-}) Ik durf bijna (nog niet helemaal) te geloven dat hij een lange neus kan maken naar het cynisme, zonder de ernst van de (wereld-)situatie uit het oog te verliezen. Wat Th. ook zegt, zo blij met deze verkiezingsuitslag..

    BeantwoordenVerwijderen