Pagina's

13 november, 2008

P I A N O




Deze piano kocht L ooit toen ze in Ierland woonde en nam hem in 1978 mee naar Amsterdam. Het is het enige grote 'meubelstuk' dat bij de verkoop van haar huis niet naar de nieuwe eigenaar is overgaan, maar tijdelijk ondergebracht bij een vriendin wier dochter aan pianoles toe was. De pianostemmer (tevens -restaurator) constateerde echter optredende schade wegens een te lage luchtvochtigheid in huis; de piano moest daar dus voor de winter (centraalverwarming!) weg. Het zwart gepolitoerde Jugendstiel instrument met koperen kaarsenhouders en goed geluid moest weer op transport, maar waar naartoe? Voor L behoort de piano tot het verleden, ze zal er geen muziek meer op maken bovendien wil ze nu liever 'buiten spelen'. Maar voor dochter V is het de laatste herinnering uit het huis waar zij opgroeide, zij wil het klavier behouden maar heeft de ruimte niet. Verkopen is daarmee voorlopig geen optie en opslagruimte is duur. Hier in huis is er geen plek, dus maakte ik een hoekje vrij in mijn werkruimte. Dat is een mooie koele, voldoende vochtige ruimte waar hij zal staan, keurig afgedekt met een laken tegen het stof, tot V een geschikte woonruimte heeft of anders tot ik er genoeg van heb. Hij is dus niet te koop, maar als iemand een betere oplossing weet, horen wij dat graag.




$$$$$


.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie hem zo kunnen bewaren voor V. Het is ook wel de mooiste piano die ik ooit gezien heb, die ornamenten, kaarsenstandaards, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant om tussen al die honderden piano's op Marktplaats een zeer vergelijkbare zwarte piano, ook uit Berlijn, ook ongeveer een eeuw oud, te zien staan. Wat werd er nou voor geboden? Volgens mij iets van 450 euro. Daar zou ik hem niet voor wegdoen...
    L.

    BeantwoordenVerwijderen