Pagina's

02 november, 2008

G O U D K O P J E





Uit deze wonderlijke kluit moeten over een paar weken prachtige paddenstoeltjes gaan groeien. Het succes van vorige week met de weer opnieuw verschenen Shii Take op stam was de aanleiding om het weer eens te proberen. Op het net kwam ik een nieuw adres tegen met een zestal verschillende soorten paddenstoelen geënt op baaltjes zaagsel. Ik bestelde de Koningsoesterzwam en Goudkopje omdat ik die nog niet kende. Een beetje doorgeschoten groeibaaltje met Shii Take kreeg ik er als doosvulling bij kado.
Die oranje plekken moeten het begin zijn van een heleboel Pholiota nameko's oftewel Goudkopje's. De andere twee groeibaaltjes staan nog bij te komen, daar kom ik later op terug.

Volgens Van Dale is het paddenstoel, maar op de site van Casa Foresta kom je het zowel met als zonder n tegen.
Wat is volgens jullie de juiste spelling?


1 opmerking:

  1. Ok, wat zien die gekke 'feesthoeden' op de site er schitterend uit. Zal het echt maar een weekje duren voordat die lekkernijen verschijnen? Dat lijkt mij erg kort maar hoe sneller hoe beter wat mij betreft!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen