Pagina's

13 december, 2007

Nieuwe APPLE
Oude Stoofpeer







Gisteren was het zover, aan het begin van de avond kwam Ronald, van Altijd Verse Vis, de nieuwe iMac brengen en installeren, dwz uitpakken, aansluiten, kabeltje van de oude naar de nieuwe om alles over te zetten en dan aan de koffie. Het overzetten duurde langer dan we dachten, Ronald kon z'n tijd beter besteden en ging naar huis. Vanmorgen heb ik m'n G4 ontkoppeld en alle snoertjes in deze joekel gestoken. Het is nog nooit zo probleemloos verlopen als deze keer. En nu weer uitzoeken hoe alles werkt, want het is altijd net weer anders.



Waar ik gisteren aan begonnen was, moest ik vandaag afmaken. Het kappen van een oude stoofpeer in de dijk; hij stond er al drie jaar blad-en vruchtloos bij. Deskundige Johan de Tuinder riep deze zomer al: "haal hem weg, anders krijg je brokken." Mijn kettingzaag maakt nu dus overuren en laat het zo nu en dan ook afweten. Iets in benzine- of luchttoevoer, de oorzaak kan ik nog niet vinden.
Het ene moment achter een nieuw fantastisch scherm en het andere ploeterend met een kettingzaag, dat is wat ik nou zo leuk vind aan mijn leven.





$



2 opmerkingen:

  1. Hoi Berend. Ik zie dat je het "target" systeem goed via een FireWire kabel van geprofiteerd hebt. ZOOOOO handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het spannende van dit rustieke leven is vaak het contrast tussen uitersten, zoals: op het ene moment op je klompen in de plakkerige modder staan, helemaal bezweet van de fysieke inspanning, en op het volgende moment mooi opgedoft op de opening van een tentoonstelling staan. Soms is de snelheid van de gedaantewisselingen adembenemend.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen