Pagina's

20 december, 2007

FLY HIGH NEXT YEAR










Voor onze Nieuwjaarskaart gebruikte ik een foto uit een serie die ik eind maart op het Vliegerfestival in Berck sur Mer maakte. Ik moet zeggen dat ik niet weet of het nou een vlieger of ballon is. Ik denk het laatste! (Hoewel?) Als het een vlieger is moeten er lucht inlaten zichtbaar zijn en die zie ik niet. Maar een met gas gevulde ballon zou recht omhoog staan en heeft geen luchtanker nodig en dat heeft deze engel wel net als Pinoccio. Het zijn trouwens figuren van een meter of acht lang, daar kan de wind behoorlijk aan trekken.
Misschien weet Flip het antwoord op mijn vraag.



©


3 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het verschil tussen een vlieger en een ballon dat de ene gevuld is en de ander niet. Een ballon hoeft toch niet per se met gas gevuld te zijn? Immers, een ballon die je met de mond opblaast blijft een ballon. En een heteluchtballon (de naam zegt het al) is ook een ballon. Aangezien deze - overigens schitterende - baby niet plat is maar driedimensionaal en dus gevuld, lijkt het mij dat hier sprake is van een ballon... Of zie ik het helemaal verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vlieger of een ballon ? Bijna doorzichtig, zo mooi, het zijn voor mij kunstobjecten.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen