Pagina's

03 december, 2007

D e l i g h t






Als ontwerper kom je soms voor verrassingen te staan: je denkt een pracht oplossing voor een probleem te hebben, maar op den duur blijkt die toch niet de juiste te zijn. Vaak hoor je daar niets van omdat het product allang door de klant naar het rijk der kabouters is gezonden. Maar er zijn ook klanten die de ontwerper 'toevallig' kennen, sterker nog bevriend zijn en hem met een 'probleem' lastig kunnen vallen. De wandlamp Delight waar het nu over gaat hangt al jaren in mijn huis, het is een prachtding gemaakt van glasvezeldoek. Het zwakke punt is dat het ophanglusje ook van glasvezel gemaakt was. En een glasvezel krijgt het moeilijk als het jarenlang over een spijker moet hangen, dan breekt het! Ik denk dat ik mijn doek al twee keer vervangen heb, steeds met een nieuw glazen lusje. Gisteren waren we op bezoek en legde ik hem mijn probleem opnieuw voor en wat blijkt? Hij heeft een oplossing gevonden in de vorm van een bandje dat niet van glasvezel is, maar een of andere kunstvezel die sterk genoeg moet zijn om het lang vol te houden. Ik heb een stukje meegenomen en zal het morgen met wat siliconenkit vastzetten, dan kan de lamp weer jaren mee!

+



Geen opmerkingen:

Een reactie posten