Pagina's

28 juni, 2007

D E M A J O O R





Ik heb haar niet gekend maar ben haar wel meerdere keren tegen gekomen. Tien jaar woonde ik zeer dicht bij haar hoofdkwartier en middenin haar werkgebied. Ik zag haar als collectant, zangeres of mevrouw, maar altijd in uniform. Ik hou niet van uniformen, uniform gedrag of andere eenheidsworsten, maar een uniform maakt wel duidelijk voor wie of wat je staat. Aan een uniform kan je zien of je tegenover een vriend of vijand staat. (Normaal gesproken dan.) Op de Pensmarkt in Den Bosch staat vaak een man te roepen dat 'De Heer U lief heeft' en andere niet altijd even duidelijke kreten. Hij heeft geen uniform aan, hij spreekt, denk ik voor zichzelf. Veel toehoorders heeft hij nooit, maar soms blijft er iemand duidelijk onder de indruk staan. Het 'woord' is soms machtig.
De Majoor is naar haar hemel, want daar geloofde ze in. De hemel schijnt volgens sommigen vol maagden te zitten, daar kan er best nog eentje bij.


*


1 opmerking:

  1. Mooi verwoord, B.P. Zal ze daar in een dergelijk pauselijk paars verschijnen? Wat een bijzondere kleur hout, wat een plaatje!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen