Pagina's

30 september, 2010

E G E L _ D R O L



De laatste weken heb ik meerdere van dit type drollen in de tuin gevonden. De eerste vond ik op de oprit, dicht bij de weg en dacht ik met een hondendrol te maken te hebben. De tweede lag midden op een grasveldje en deze op de tegels van ons zitplaatsje dicht bij een vogeldrinkbak. De drol is over de grootste lengte ± 8 cm en glimmend grijs/zwart van kleur. Steeds van dezelfde wonderlijke 'geknikte' vorm.

Volgens het POEPBOEK zou het van een egel kunnen zijn en dat zou kunnen want daar lopen er meerdere van in de tuin rond. Meestal vind ik van egels wat kortere en donkerder exemplaren, zoals ze ook in het POEPBOEK te zien zijn. Misschien dat het natte weer en daardoor zeer veel slakken de oorzaak zijn van deze iewat slappe drol.

Als iemand een andere suggestie heeft hoor ik het graag.

3 opmerkingen:

  1. Klinkt heel aannemelijk (natte weer, slakken..)

    (Ook wat slakken betreft zou ik ook graag een egel in de tuin hebben, maar helaas is die daar véel te klein voor ;-})

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is van een vos, herken het zo bij mij om de wei liggen deze ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Overal valt te lezen dat een vossendrol haar bevat en altijd een scherp puntje heeft. Dat had deze beslist niet. Bovendien glimt de drol van een vos niet.

    BeantwoordenVerwijderen