Pagina's

10 september, 2010

POLITIEKE PARTIJ


VITRA Weil am Rhein mei 2010
Wat een schoonheid, rust en vrijheid.



Stel je eens voor dat de peilingen juist zijn en dat die pleeveevee bij verkiezingen werkelijk de grootste 'partij' geworden blijkt te zijn. Dan hebben onze Lage Landen, maar ook Geert en zijn kiezers een probleem. De Nederlanden omdat zij iets krijgen waarvoor zij kozen zonder te beseffen wat ze zichzelf aan zouden doen, en Geert omdat hij wel een partij ambieert maar geen leden wil.
Ik begrijp zijn geswitch wel, hij ziet de bui al hangen en daarmee de neergang van zijn 'kindje', hij heeft nooit genoeg capabele mensen om alle posten te bemannen die zijn politiek clubje toegeschoven zou krijgen. Het geharrewar in Den Haag en Almere moet een schrikbeeld voor hem zijn.

Dat red je niet met klaarstoomklasjes en in de haast opgeroepen stagiaires.

Ik denk dat ik de SRV nieuw leven inblaas en de partij voor schoonheid, rust en vrijheid van ruimte opricht, en me terugtrek op Rottumeroog.

6 opmerkingen:

  1. (Hoor ik meteen dat deuntje in mijn hoofd: "Leve de man van de Es Er Vee van je hieperdepiep-hoeree!" (vreemd dat dingen uit de jaren 70 zoveel langer zijn blijven hangen, kword oud ;-)))

    Ik hoop dat er snel een onvoorziene omstandigheid komt die Geert ontmaskert. Een groot en gevaarlijk probleem dat hij crimineel gedrag koppelt aan religie of is het inmiddels ethniciteit (ik geloof dat hij christelijke turken inmiddels ook niet meer wil toelaten etc etc etc etc) en ZOVEEL mensen daar achteraan lopen.

    Op schoolpleinen hoor ik dat soort sentimenten ook, maar telkens als ik er tegen het schoolhoofd of leerkarchten over begin, willen ze me niet geloven. Niemand kan er kennelijk iets mee.

    Vind je Rottumeroog niet nog wat te dichtbij? Misschien is Bonaire een beter idee ;-}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, drukker, dat zal zeker BP :-} ook drukkender qua warmte.

    ik zeg het elke avond 'gekscherend' maar niet ongemeend, bij nieuws en actualiteiten: 'moeten we al gaan emigreren?' Het wordt de ultieme stilstand en achtruitgang, dat kabinet-met-PVV-steun.

    En dan al die mensen die nu op de TV (mogen komen) klagen dat het 'demoniseren' is en 'bangmakerij.' (Ze bedoelen de waarschuwingen van Klink e.v.a. dat het een ellende wrdt... Niet Geert himself..) Het wordt elke dag gekker :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ... doet me denken aan de historische woorden van Theo: "let op mijn woorden, over 50 jaar staan er hier meer moskeeën dan kerken" ... daar zijn we dan mooi klaar mee ... toch?

    ...of?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elk dorp zijn eigen kerk... daar hoor ik niemand over! En dat stemvee moet eens in de eigen geschiedenis graven. De Kruistochten waren roof- en moord tochten, met zeer veel slachtoffers als gevolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als niet gelovige ontgaat mij waarom in vele landen de lokaal heersende vormen van godsdienst zo angstvallig verdedigd worden tegen de 'bedreiging' van andere uitingen van 'worship'. Het gaat toch allemaal om de oer-behoefte om te geloven in iets groters waar er (in het beste geval) vertrouwen, troost of bevestiging uit geput wordt? Liever diversiteit dan eentonigheid, liever openheid en interactie dan geslotenheid en starheid, die zo treurig vaak leiden tot haat en destructie. Wat hebben wij Christenen om zo trots op te zijn? Gruwelijkheden als kruistochten, martelingen, inquisitie, heksenverbranding, oorlog en collaboratie met volkerenvernietiging, daar is door de eeuwen heen vooral het Christendom in uitgeblonken.

    BeantwoordenVerwijderen