Pagina's

10 januari, 2010

W E E R W I N T E R W E E R



Heerlijk toch zo'n echte ouderwetse Hollandse winter met sneeuw, ijs en gure wind. Als de scheepvaart op 'onze' Maas stil wordt gelegd en de vorst aanhoudt, zouden we net als in 1996 lopend naar de overkant kunnen gaan. De man met zijn arreslee en paard zou weer het ijs op kunnen om alweer een nieuwe generatie zijn kunsten te vertonen.

Op de plek waar ik deze foto's nam, was de open vaargeul nog heel breed, maar op andere stukken lag de rivier bijna dicht. Het mooie van dit oeverlandschap was de kleur en tekening van ijs en grond. Het zag er bijna grafisch uit -het schone maar ook morsige wit van sneeuw en ijs, het zand en de donkere vuil (?) afzetting- je zou het zo in een lijstje kunnen stoppen.


4 opmerkingen:

  1. Erg mooi. Niets aan toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik deze foto's gisteren plaatste deden ze mij denken aan het abstracte werk van een graficus op wiens naam ik niet kon komen. Vlak voordat ik naar boven ging schoot het mij te binnen. Zie fonklement.grafiekonline.nl
    en dan speciaal 'Paintings Abstract.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, 1996... toen was onze verkering nog pril. Wat jammer nou dat je niet inging op mijn enthousiastisch voorstel, met dat paard en arreslee een ritje op de bevroren rivier te maken. Voor iemand uit Amsterdam een pittoresk, dorps, bijzonder gebeuren.
    Helaas wist ik toen nog niet dat je bij zulk soort dingen altijd eerst even 'neen' zegt maar het achteraf hartstikke leuk vindt. Sindsdien is zo'n harde winter niet meer voorgekomen, maar de volgende keer grijpen we onze kans, afgesproken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!
    Is het aan de overkant toch een stukkie kouder dan bij ons!

    BeantwoordenVerwijderen